Αναφορές στους Σαυρομάτες 3 ( Αναφορές σε πατερικά κείμενα και αλλά κείμενα αρχαία )
Σελίδα 1 από 1
Αναφορές στους Σαυρομάτες 3 ( Αναφορές σε πατερικά κείμενα και αλλά κείμενα αρχαία )
Στεφάνου Βυζαντινού
Βιβλίο Εθνικά
Συρμάται, Σαυρομάται , ως Εύδοξος πρώτω , ποταμόν του Ταίναιδος Σαυρομάτας κατοικείν.
Στράβων Γεωγραφικά
Strabonis geographica: Graece cum versione reficta.
Έπειτα τα εντός του Ταύρου τα Υπέρ της Υρκανίας μέχρι την πρός κατά Ινδούς και Σκύθας τους πρός την αυτήν θάλατταν και το Ιμαϊον Όρος.
Ταύτα δ΄έχουσιν τα μεν οι Μαιώται(Σαυρομάται) και οι μεταξύ της Υρκανίας και του Πόντου μέχρι του Καυκάσου, και Ιβήρων και Αλβανών , Σαυρομάται και Σκύθαι και Αχαιοί , και Ζυγοί , και Ηνίοχοι , τα δε υπέρ της Υρκανίας θαλάττης , Σκύθαι και Υρκανοί και Παρθυαίοι και Βάκτριοι και Σογδιανοί και τ΄άλλα τα υπερκέιμενα μέρη των Ινδών πρός άρκτον.
Λουκιανού του Σαμοθράκος
Lukianos. Luciani Samosatensis Opera Graece
1. Τετάρτη μεν ήν ημέρα της φιλίας Δανδάμιδι και Αμιζώκη, αφ΄ού το αλλήλων αίμα συνεπεπώκεσαν.
Ήκον δε ημίν επί την χώραν Σαυρομάται , μυρίοις μεν ιππεύσιν.
Οι πεζοί δε , τρείς τοσούτοι επεληλυθέναι ελέγοντο.
2. Ο δε Αμιζώκης αγόμενος , εαλώκει γάρ , εβόα τον Φίλον ονομαστί κακώς δεδεμένος και υπεμίμνησκε της κύλικος , και του αίματος.
Ών ακούσας ο Δάνδαμις , ουδέν ετί μελλήσας , απάντων ορώντων , διανήχεται εις τους πολεμίους, και οι μεν Σαυρομάται , διηρμένοι τους άκοντας, ώρμησαν επ΄αυτόν ως κατακεντήσοντες.
Ο δε εβόα τον Ζίριν.
3. Ο δε Σαυρομάτης , ουδέν έφη , δει όλως καταχέσθαι σε , και ταύτα Ζίριν ηκόντα, σύ δε, ών έχεις μέρος καταβαλών , άγου τον φίλον.
Ήρετο ο Δάνδαμις ό,τι και βούλεται λαβείν ;
O δε τους οφθαλμούς ήτησεν .
4. Καπειδή εξεκέκοπτο, και ήδη τα λύτρα είχον οι Σαυρομάται , παραλαβών τον Αμιζώκην , επανήει , επερειδομένος αυτώ , και άμα διανηξάμενοι απεσώθησαν πρός ημάς.
5. Τούτο γενόμενον παραμυθήσατο άπαντας Σκυθας και ουκέτι ηττάσθαι ενόμιζον , ορώντες ότι το μέγιστον ημίν των αγαθών ούκ απήγαγον οι πολέμιοι , αλλ΄ότι ήν παρ΄ημίν η αγαθή γνώμη, και η πρός τους φίλους πίστις , και τους Σαυρομάτας δε το αυτό ού μετρίως εφόβισε.
Βιβλίον Γραπτά Βυζαντινής Ιστορίας
Αλλ΄άπαν το αντιπράττον εις ένσπονδον εκίρνατο σύμπνοιαν , και Κύλιξ μεν δια Βιθυνίας άοπλος επορεύετο, και Θράξ δια της Ιταλίας ομοίως , ως δια φιλίας Σαυρομάται της Ελλάδος ιόντες , των Παναθηναίων ήσαν θεαταί , και εν Ολυμπία καθίστατο τετρακτηρικαίς αρματήλα.
Anecdota græca e codd. manuscriptis bibliothecarum oxoniensium
Σαυρομάται άριστοι , μείζους Ιβήρων εισίν , ου μεν ευσαρκώτατοι ανάγωγοι δε.
Βιβλίο Εθνικά
Συρμάται, Σαυρομάται , ως Εύδοξος πρώτω , ποταμόν του Ταίναιδος Σαυρομάτας κατοικείν.
Στράβων Γεωγραφικά
Strabonis geographica: Graece cum versione reficta.
Έπειτα τα εντός του Ταύρου τα Υπέρ της Υρκανίας μέχρι την πρός κατά Ινδούς και Σκύθας τους πρός την αυτήν θάλατταν και το Ιμαϊον Όρος.
Ταύτα δ΄έχουσιν τα μεν οι Μαιώται(Σαυρομάται) και οι μεταξύ της Υρκανίας και του Πόντου μέχρι του Καυκάσου, και Ιβήρων και Αλβανών , Σαυρομάται και Σκύθαι και Αχαιοί , και Ζυγοί , και Ηνίοχοι , τα δε υπέρ της Υρκανίας θαλάττης , Σκύθαι και Υρκανοί και Παρθυαίοι και Βάκτριοι και Σογδιανοί και τ΄άλλα τα υπερκέιμενα μέρη των Ινδών πρός άρκτον.
Λουκιανού του Σαμοθράκος
Lukianos. Luciani Samosatensis Opera Graece
1. Τετάρτη μεν ήν ημέρα της φιλίας Δανδάμιδι και Αμιζώκη, αφ΄ού το αλλήλων αίμα συνεπεπώκεσαν.
Ήκον δε ημίν επί την χώραν Σαυρομάται , μυρίοις μεν ιππεύσιν.
Οι πεζοί δε , τρείς τοσούτοι επεληλυθέναι ελέγοντο.
2. Ο δε Αμιζώκης αγόμενος , εαλώκει γάρ , εβόα τον Φίλον ονομαστί κακώς δεδεμένος και υπεμίμνησκε της κύλικος , και του αίματος.
Ών ακούσας ο Δάνδαμις , ουδέν ετί μελλήσας , απάντων ορώντων , διανήχεται εις τους πολεμίους, και οι μεν Σαυρομάται , διηρμένοι τους άκοντας, ώρμησαν επ΄αυτόν ως κατακεντήσοντες.
Ο δε εβόα τον Ζίριν.
3. Ο δε Σαυρομάτης , ουδέν έφη , δει όλως καταχέσθαι σε , και ταύτα Ζίριν ηκόντα, σύ δε, ών έχεις μέρος καταβαλών , άγου τον φίλον.
Ήρετο ο Δάνδαμις ό,τι και βούλεται λαβείν ;
O δε τους οφθαλμούς ήτησεν .
4. Καπειδή εξεκέκοπτο, και ήδη τα λύτρα είχον οι Σαυρομάται , παραλαβών τον Αμιζώκην , επανήει , επερειδομένος αυτώ , και άμα διανηξάμενοι απεσώθησαν πρός ημάς.
5. Τούτο γενόμενον παραμυθήσατο άπαντας Σκυθας και ουκέτι ηττάσθαι ενόμιζον , ορώντες ότι το μέγιστον ημίν των αγαθών ούκ απήγαγον οι πολέμιοι , αλλ΄ότι ήν παρ΄ημίν η αγαθή γνώμη, και η πρός τους φίλους πίστις , και τους Σαυρομάτας δε το αυτό ού μετρίως εφόβισε.
Βιβλίον Γραπτά Βυζαντινής Ιστορίας
Αλλ΄άπαν το αντιπράττον εις ένσπονδον εκίρνατο σύμπνοιαν , και Κύλιξ μεν δια Βιθυνίας άοπλος επορεύετο, και Θράξ δια της Ιταλίας ομοίως , ως δια φιλίας Σαυρομάται της Ελλάδος ιόντες , των Παναθηναίων ήσαν θεαταί , και εν Ολυμπία καθίστατο τετρακτηρικαίς αρματήλα.
Anecdota græca e codd. manuscriptis bibliothecarum oxoniensium
Σαυρομάται άριστοι , μείζους Ιβήρων εισίν , ου μεν ευσαρκώτατοι ανάγωγοι δε.
Επισκέπτης- Επισκέπτης
Παρόμοια θέματα
» Αναφορές στους Σαυρομάτες 2 (Από Πατερικά και άλλα κείμενα αρχαία)
» Αναφορές στους Κυνοκέφαλους από Πατερικά και αρχαία κείμενα 1
» Αναφορές στους watchers και στους Νεφελίμ μέσα από κείμενα
» Αναφορές στους Σαυρομάτες 1
» ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
» Αναφορές στους Κυνοκέφαλους από Πατερικά και αρχαία κείμενα 1
» Αναφορές στους watchers και στους Νεφελίμ μέσα από κείμενα
» Αναφορές στους Σαυρομάτες 1
» ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|